Kezdődik a PesText Nemzetközi Irodalmi Fesztivál

Szépirodalmi Figyelő hírlevél szif at lists.racio.hu
2019. Sze. 25., Sze, 18:21:19 CEST

Kedves Barátunk!

Kedden indul a PesText Nemzetközi Irodalmi Fesztivál az A38 Hajón. Az első
napról a következő beszélgetést ajánljuk figyelmedbe:

„Ezt a nyelvet nem én választottam” – beszélgetés Agota Kristof művészetéről

Agota Kristof azon kevés magyar írók egyike, aki életművének legjelentősebb
darabjait egy felnőtt korban elsajátított, idegen nyelven alkotta meg.
„Franciául írni: erre vagyok kényszerítve. Mindez kihívás. Kihívás egy
analfabéta számára” – fogalmaz az író. 1956-os emigrációját és svájci
letelepedését követően Agota Kristof egy olyan francia prózanyelvet
kísérletezett ki, melynek grammatikája, mondattana, időhöz való viszonya és
logikája zavarba hozta az anyanyelvi olvasókat. A nagy füzet című első
regényéből Szász János rendezésében készült film, mely elnyerte a Karlovy
Vary-i Nemzetközi Filmfesztivál Kristály Glóbuszát 2013-ban. A
beszélgetésnek az A38 Hajó <https://www.facebook.com/a38.hajo/> ad helyet.

Résztvevők: Szász János, filmrendező és Szőcs Géza, költő

Moderátor: Korpa Tamás <https://www.facebook.com/korpa.tamas>, költő

Az eseményhez Facebookon itt lehet csatlakozni:

[image: image.png]

*

Ön a Szépirodalmi Figyelő és a Magyar Írószövetség hírlevelét olvassa.

A hírlevél irodalmi, művészeti híreket, információkat tartalmaz.

A levelezési lista nyilvános, ahhoz bárki csatlakozhat, s bármely tag
felvetetheti

mások címét.

A listára feliratkozni és leiratkozni az alábbi címen lehet: