A velencei uszodának alapkőletétele - 2019.10.10.

Látószög hírlevél latoszog at lists.racio.hu
2019. Okt. 10., Cs, 16:50:52 CEST

Kedves Olvasóink!

*Kásler Miklós *miniszter *Koszti András *polgármesterrel közösen a mai
napon letette a velencei uszoda alapkövét.

Az úszás és a vízilabda a magyar identitás részévé vált, részei lettek a
magyar legendáriumnak - jelentette ki Kásler Miklós az emberi
erőforrások minisztere csütörtökön, Velencén, ahol letették a városi
sportuszoda alapkövét.

*Tessely Zoltán *országgyűlési képviselő úgy vélte, a beruházás nemcsak
Velencéről, hanem a gárdonyi és martonvásári járások teljes lakosságáról
is szól. Jelezte, hogy az uszoda területe a velencei önkormányzaté és a
vízilabda szövetséghez benyújtott TAO-pályázatból valósul meg.

A projektgazda Velence Plus Kft. ügyvezetője, *László Csaba *szerint a
létesítmény jövő év közepére készül el. A cégben a város és egy
vagyonkezelő cég 40-40 százalékos tulajdonos, 20 százalékot pedig a
Velencei-tavi Úszó és Vízilabda Egyesület birtokol. Az 5,197 milliárd
forintból megvalósuló létesítményben lesz egy ötven méteres, FINA
szabványos verseny medence, tovább két húszméteres tanmedence és egy
kültéri tanmedence. A több mint nyolcezer négyzetméteres uszoda
befogadóképessége lelátóin 500 ember fér el, az öltözők ezer embert
tudnak egyszerre kiszolgálni.

A Velence Plus Kft. - a Vasas fiókcsapataként - három utánpótlás
vízilabdacsapatot versenyeztet a Dunántúli Vízilabda Ligában, közel száz
igazolt versenyzővel rendelkezik.

A rendezvényen részt vett *L. Simon László* országgyűlési képviselő is,
aki korábban ezt nyilatkozta a beruházásról a Fejér Megyei Hírlapnak:
"Jelenleg a kápolnásnyéki iskola tanmedencéjén kívül nincsen érdemi
uszodai kapacitás a környékünkön. Az Érd és Várpalota közötti tengelyen
mindösszesen egy fedett és egy télen buborékkal fedhető 50 méteres
medence, valamint néhány 25-33 méteres tanmedence áll rendelkezésre.
Ezeket használják a fehérvári és az agglomerációjában élő lakosok, az
élsportolók (úszók, vízilabdázók, öttusázó, triatlonosok stb.), az
iskolai úszásoktatásban részt vevők. Vörös Zsuzsa olimpiai bajnok
öttusázónk győzelmének 15. évfordulóját pár hete ünnepelték meg
Fehérváron, s én azon gondolkoztam, hogy ilyen kapacitáshiányokkal
küszködve hogyan lehet kinevelni a méltó utódait. Könnyen belátható,
hogy a velencei uszoda megépülése nem csupán a tó vonzáskörzetében élő
több mint 30 ezer ember és az itt nyaraló százezres tömeg érdeke, hanem
Székesfehérváré is. Én hetente kétszer járok úszni Fehérvárra, látom,
mennyi gárdonyi és velencei lakos teszi ugyanezt. A velencei uszoda
megépülésével rögtön tehermentesíteni lehetne a Csitáryt, s a
versenysport jó részét is ki lehetne hozni. Ne felejtsük el, az
Öreghegytől ugyanannyi idő alatt lehet kocsival eljutni a velencei
uszoda helyszínéhez, mint a Csitáryba, de a belvárosiak is megtehetik,
hogy nem a buszon zötyögnek 15-20 percet a fehérvári strandig, hanem a
zónázó vonattal 13 perc alatt kiérnek Velencére, s az állomással szemben
megtalálják majd az uszodát. Ebben is érdemes lenne összefognunk
Fehérvárral, s együtt kérni a kormányzat segítségét a hiányzó források
előteremtéséhez. Én optimista vagyok, az Orbán-kormány eddig is
támogatta a hasonló jó ügyeket, legyen szó akár a kaposvári uszoda
építéséről vagy a dunaújvárosi felújításáról."

Üdvözlettel:

L. Simon László képviselői kabinetje