L. Simon László augusztus 20-i ünnepi programjai

Latoszog latoszog at lists.racio.hu
2013. Aug. 15., Cs, 22:06:07 CEST

*L. Simon Lászlónak, az Országgyűlés Kulturális és sajtóbizottsága
elnökének, a Nemzeti Kulturális Alap alelnökének augusztus 20-i ünnepi
programjai*

* *

*Augusztus 17-én 9 órakor a Kulcs* Község Önkormányzata által szervezett
Szent István-napi ünnepségen a Faluház előtti parkban ünnepi beszédet
mond L. Simon László, melynek keretében felavatja *Pethő Hunor*
szobrászművész *Kossuth Lajos-mellszobrát*.

*Augusztus 17-én 17 órakor* L. Simon László nyitja meg a huszonhetedik
alkalommal megrendezendő *Mesterségek Ünnepét* a Budavári Palotában.

*Augusztus 18-án délelőtt 10 órakor* a *székesfehérvári Csók István
Képtárban* az /"Egy korszak történelmi traumák között -- Kultúra és
műpártolás 1920--1944"/ című kiállítást, amely a megyeszékhelyi
múzeumokat érintő országos vándorkiállítás első állomása. Az esemény a
székesfehérvári Szent István Emlékév rendezvényeinek része.

*Augusztus 20-án 13 órakor* a *Pákozd* Község Önkormányzata által
szervezett Szent István-napi ünnepségen a Hősök terén ünnepi beszédet
mond L. Simon László és felavatja *Rohonczi István* szobrászművész
*Szent István-szobrát*.

*Augusztus 20-án 17.30 órakor* tartja *Mór* Város Önkormányzata az
államalapítási ünnepségén a Szent István parkban L. Simon László avatja
fel *Kligl Sándor* Munkácsy-díjas szobrászművész *Szent István-szobrát*.

*Augusztus 22-én 17 órakor* *Macedóniában*, az UNESCO által is
támogatott, nagy múltú, nemzetközi *Sztrugai Költői Esték* keretében L.
Simon László avatja fel az Irodalmi Parkban *Pethő Hunor* szobrászművész
*Petőfi-szobrát*. Hivatalos macedóniai útja során L. Simon László
találkozik a Macedón Parlament kulturális bizottságának elnökével és a
kultúráért felelős miniszterrel.

*2013. augusztus 24-én 19 órai* kezdettel tartják a /Tranzit /--/
Fesztivál a határon rendezvény/ keretében a /Kultúrkör -- a kultúra a
legjobb befektetés?/ című beszélgetést *Kőszegen*, a Jurisics-várban,
amelyen L. Simon László beszélgetőpartnere *Kelemen Hunor*, a Romániai
Magyar Demokrata Szövetség elnöke, korábbi romániai kulturális miniszter
lesz. A vitát *Ablonczy Bálint* moderálja.
--------- következő rész ---------