Sajtócikkek az államtitkárok szomszédjainak állítólagos földügyeiről

Latoszog latoszog at lists.racio.hu
2012. Nov. 10., Szo, 15:47:35 CET

*L. Simon László reagálása*

(2012. november 11.)

*A mai napon az egyik bulvárlapban megjelent egy L. Simon László,
kultúráért felelős államtitkárt személyesen is érintő írás, amit több
hírportál is kritikátlanul, az érintettek megkérdezése nélkül átvett. L.
Simon László ezért az alábbi nyilatkozatot teszi közzé:*

Több önmagát mértéktartónak tekintő sajtóorgánum is a hazai
bulvárújságírás színvonalára süllyedt, amikor az érintettek megkérdezése
nélkül átvette a Blikk november 10-ei cikkét, azt állítva, hogy
államtitkárok szomszédjai művelnek állami földeket.

Személyemet érintő, az eredeti és az átvett cikkekből is kimaradt tények:

-- A cikkben hivatkozott Dörömbözi József nem a szomszédom.

-- Ezt éppen ezért sosem ismerhettem el.

-- Valóban részt vettem az Országgyűlés Mezőgazdasági bizottsága
Ellenőrző albizottságának 2012. március 21-i ülésén. Ekkor tudtam meg,
hogy Dörömbözi József pályázott egy seregélyesi állami föld
haszonbérletére és azt meg is nyerte. Ezen az albizottsági ülésen azért
szólaltam meg, mert gyermekkorom óta ismerem Dörömbözi Józsefet, aki egy
becsületes gazdálkodó, a családjával együtt műveli a saját és bérelt
földjeit. Akkor is zavart, és most sem fogadom el, hogy egy egyszerű,
tisztességes, kétkezi gazdálkodónak a becsületébe gázolhatnak, minden ok
nélkül. Ezért szólaltam meg, és ezt a jövőben is meg fogom tenni.

-- Dörömbözi József pályázatának elbírálása óta több mint fél év telt el.

-- 2012. március 21-én nem voltam államtitkár.

Ha igaz lenne a Blikk és a cikkét kritikátlanul átvevők azon állításai,
hogy Dörömbözi József a szomszédom, és a pályázatának elbírálásakor
államtitkár voltam, mindebből mi következne? Az én szomszédjaim nem
pályázhatnak állami földekre? Valami attól válik szabálytalanná vagy
tisztességtelenné, hogy ismerem a szereplőket? Egy tízezernél kisebb
lélekszámú településen élek, a település valamennyi komoly mezőgazdasági
termelőjét személyesen ismerem, sőt a szomszédos községek termelőit is.
Mind kapnak valamilyen jogcímen állami vagy uniós támogatást, sokan
bérelnek közülük magánszemélyektől vagy az államtól földet. Ennek semmi
köze sincs ahhoz, hogy én államtitkár vagyok.

Kulturális államtitkárként, a nemzeti Kulturális Alap alelnökeként
viszont rendszeresen írok alá olyan támogatási döntéseket, ahol
személyesen ismerem a támogatottakat. Másfél évtizednyi írói,
kultúraszervezői munka után éppen az lenne a szégyen, ha ez nem így
lenne. De ugye emiatt nem kerülnek a bulvárlapok és a bulvár írásait
meggondolatlanul átvevő újságok címoldalára?

--------- következő rész ---------