L. Simon László válasza Velence polgármesterének 2011. november 7-én kelt sajtónyilatkozatára

Latoszog latoszog at lists.racio.hu
2011. Nov. 7., H, 20:53:48 CET

*L. Simon László válasza Velence polgármesterének 2011. november 7-én
kelt sajtónyilatkozatára*

Velence város polgármestere, Oláhné Surányi Ágnes 2011. november 7-én
sajtónyilatkozatban reagált a november 5-én a Velencei-tó Kapuja projekt
ügyében tett feljelentésemre.

Polgármester asszony jogilag nem tartja helytállónak az általam
elmondottakat. A feljelentés valójában szigorú rendben felsorolt
tényeket tartalmaz. Az esetleges jogi következtetések levonása az
ügyészség és a bíróság dolga.

Polgármester asszony kifogásolja, hogy feljelentést tettem, mondván,
hogy október 14-én már ők is tettek büntető-feljelentést. Örülök, hogy
ők is felismerték, itt valószínűleg jogsértéssel állunk szemben.
Remélhetőleg a két feljelentés kiegészíti egymást, ugyanis az én
feljelentésem nem arról szól, hogy hová tüntette el az időközben csődbe
ment kivitelező azt a sok százmilliónyi közpénzt, amit előlegként
megkapott, hanem arról, hogy *az önkormányzat miért nem kért fedezetet
vagy garanciát az általa engedélyezett, az Államkincstár által
kifizetett előlegek biztosítékául*.

A fő kérdés éppen az, amiről a polgármester a nyilatkozataiban rendre
hallgat: *Velence vezetői  valóban annyira felelőtlenek és
meggondolatlanok voltak, hogy úgy adtak előleget az el nem végzett
munkára egy bizonytalan helyzetű cégnek, hogy semmilyen garanciális
elemet nem építettek bele a szerződésbe?* Értem, hogy most új kivitelező
céget keresnek, s hogy mindenképpen be akarják fejezni a beruházást, de
azt azért joggal várják el a választók, hogy Velence vezetői választ
adjanak az előbbi kérdésre, és arra is, *miért nem vállalják a politikai
felelősséget a hibás döntésért, mert* *az igenis tény: sok százmillió
forintnyi közpénzt nyelt el egy csődbe ment kivitelező cég*. Velence
város feljelentése nyomán majd kiderül, hogy szándékosan vitték-e csődbe
a kivitelező céget, vagy az önhibáján kívül, a válság eredményeképpen
omlott-e össze. Akármi is legyen a vizsgálat eredménye, attól még a pénz
elveszett, és *az én feljelentésem azt kívánja tisztázni, van-e ebben
felelőssége az önkormányzatnak és a kivitelezési szerződést aláíró
polgármesternek*.

Polgármester asszony az egyik napilapnak adott nyilatkozata szerint
"furcsának találja" az eljárásomat, mert szerinte egészen 2011 júliusáig
támogattam a projektet, és minden kérdésben segítőkész voltam. Valóban
segítőkész voltam, például a beruházás megkezdése előtt többször
felajánlottam a segítségemet a projekt áttervezése vagy lefújása
érdekében, a 2010. július 30-án kelt, a környezetvédőknek írt nyílt
levelemben pedig a következőket fogalmaztam meg: "A projekt részeként
megépítendő monstrum szerintem nem a tájba illő, én kisebb, más
funkciójú és más kinézetű épületet terveztettem volna, de a velencei
döntéshozóktól eltérő ízlésem és vizuális értékrendem nem elegendő ok a
projekt leállítására. Ha én lennék Velence polgármestere, biztosan nem
ilyen irányba vittem volna a település fejlesztését, de attól még
képviselőként nincs semmilyen jogosítvány a kezemben a leállítására."

A fentieket most is tartom, a helyzet viszont megváltozott: *félmilliárd
forintnyi közpénz eltűnése mellett nem mehet el szó nélkül a város
országgyűlési képviselője*, hallgatásomat joggal kérnék számon a választók.

Agárd, 2011. november 7.

L. Simon László

országgyűlési képviselő

--------- következő rész ---------