Kultúr- és tudománypolitikai konferencia Székesfehérváron - 2011.05.11.

Latoszog latoszog at lists.racio.hu
2011. Május. 10., K, 21:02:52 CEST

*2011. május 11-én kultúr- és tudománypolitikai konferenciát szerveznek
Székesfehérváron
*

*
/"Olyan ország még nem volt, amely azért ment volna tönkre, mert
kulturális célokra áldozott."/ (Klebelsberg Kuno)*

*Délelőtti ülésszak (Helyszín: Székesfehérvár Megyei Jogú Város
városházának díszterme)*

9.00 --12.00 óra

* *

*Köszöntők:*

Szőcs Géza, államtitkár (Nemzeti Erőforrás Minisztériuma)

Cser-Palkovics András, Székesfehérvár Megyei Jogú Város polgármestere

Szabó Péter, rektor (Kodolányi János Főiskola)

L. Simon László, az Országgyűlés Kulturális és Sajtóbizottságának elnöke

*Plenáris ülés:*

Elnök: Ujváry Gábor, tudományos rektorhelyettes (Kodolányi János Főiskola)

Roska Tamás, professzor (Pázmány Péter Katolikus Egyetem): Kultúra,
oktatás és tudomány 2011 - hazánk egy valódi kitörési lehetősége

Kardon Béla, főosztályvezető (Nemzeti Erőforrás Minisztériuma):
Tudománypolitikai kihívások a felsőoktatásban

Csernus Sándor, dékán (Szegedi Egyetem, BTK): előadása

Kávészünet

Halmesvirta, Anssi, professzor (Jyväskyläi Egyetem): Political
Preconditions for Finnish-Hungarian Co-operation in Research and
Development in the 1960s and 1970s

Pozsony Ferenc, professzor (Kolozsvár, Babes-Bolyai Egyetem): Tudományos
műhelyek Erdélyben 1990--2010

Deák Ernő, elnök (a NyEOMSz és az AMESZKK elnöke): Művelődés
peremhelyzetben -- a fennmaradás nézőpontjai

Ebéd

*Szekcióülések (Helyszín: Székesfehérvár Megyei Jogú Város Levéltára,
Szekfű Gyula terem, illetve: Kodolányi János Főiskola Szabadságharcos
úti épülete ?? terem)*

14.00--16.30

*1. szekció (Székesfehérvár Megyei Jogú Város Levéltára, Szekfű Gyula
terem)*

Elnök: Szakály Sándor, professzor (Károli Árpád Református Egyetem)

   1. Lahdelma, Tuomo, professzor -- Fenyvesi Kristóf, lektor
      (Jyväskyläi Egyetem): Átmenet es különbözőség - Új lehetőségek a
      magyarságtudományokban
   2. Bárdi Nándor, történész (az MTA Kisebbségkutató Intézetének
      munkatársa): Egyetemesség és szétfejlődés mint probléma a magyar
      kisebbségi közösségek kutatásában
   3. Bárczi Zsófia, (Nyitra): Magyar irodalomtudomány Szlovákiában
   4. Rátz Tamara, tanszékvezető főiskolai tanár (Kodolányi János
      Főiskola): A kultúra szerepe az európai városi turizmusban
   5. Dénes Iván Zoltán, egyetemi tanár (Debreceni Egyetem -- Kodolányi
      János Főiskola) előadása
   6. Mózessy Gergely előadása

*2. szekció (**Kodolányi János Főiskola Szabadságharcos úti épülete ??
terem***

Elnök: Nagy József Zsigmond, főosztályvezető, Külügyminisztérium

   1. Csurgai Horváth József, levéltárigazgató (Székesfehérvár Megyei
      Jogú Város Levéltára): cím még nincs, ha nem dualizmus-kori
      előadás, akkor a kronológia rendjébe helyezni!
   2. Dominkovits Péter (Sopron): Identitás és történettudomány a határ
      mentén. Várospolitika -- városmonográfia -- és levéltár a
      népszavazás utáni Sopronban.
   3. Márfi Attila, főlevéltáros (Baranya Megyei Levéltár, Pécs): A
      Dél-Dunántúl régió kultúrpolitikája a két világháború közötti
      korszakban
   4. Ujváry Gábor, tanszékvezető főiskolai tanár (Kodolányi János
      Főiskola): Demokratizálódástól a szovjetizálásig. A magyar
      tudományos intézményrendszer átalakítása, 1945--1949
   5. Glavanovics Andrea, titkárságvezető (Kodolányi János Főiskola): A
      British Council tevékenysége és szerepe 1945--1950 között
      Magyarországon
   6. Kerepeszki Róbert, tanársegéd (Debreceni Egyetem): A Kádár-korszak
      tudománypolitikája és a vidéki akadémiai bizottságok

--------- következő rész ---------