A Fidesz-KDNP velencei-tavi polgármesterjelöltjeinek bemutatkozása - 2010.10.02.

Latoszog latoszog at lists.racio.hu
2010. Sze. 2., Cs, 12:17:15 CEST

2010. szeptember 2-án 10 órakor *Gárdony*ban a Nemzedékek Házában
tartott sajtótájékoztatót *L. Simon László *országgyűlési képviselő. A
rendezvényen bemutatta a velencei-tavi kistérség Fidesz-KDNP színekben
induló polgármesterjelöltjeit.

L. Simon László a választókerület országgyűlési képviselője köszöntötte
*Somogyi Balázs*t, Perkáta polgármesterét, választókerületi elnököt, aki
egyben a Fidesz-KDNP megyei képviselőjelöltje is.

Bemutatta a jelölteket: *Tóth István* (Gárdony), *Takács János*
(Pákozd), *Füzesiné Kolonics Ilona* (Zichyújfalu) regnáló, és *Ádám Anna
Emma* (Velence), *Nagy Mária Ildikó* (Sukoró), *Eötvös Sándor* (Nadap),
*Perjés András* (Kápolnásnyék) polgármesterjelölteket, akik a
továbbiakban ismertették a településükkel és a kistérséggel kapcsolatos
elképzeléseiket. Mindannyian a legfontosabbnak azt tartották, hogy a tó
környéki települések jól tudjanak együtt dolgozni.*

*

*Tó**th István *(Gárdony, Fidesz-KDNP):**

A Velencei-tó környéki polgármesterek összefogásával el kell érnünk,
hogy a Balatonihoz hasonlóan Velencei-tavi Fejlesztési Tanácsot
hozhassunk létre jelentős pénzügyi alappal. Az új polgármesterek
egyetértésével össze kell hangolni a tókörnyéki települések szerkezeti
szabályozási terveit. Nagy eredmény lenne, ha közösen Velencei-tavi
főépítészt vennénk fel, aki egyedi építészeti arculat felé vinné el
térségünket. A Velencei-tavi környezetvédelmi mintaprojekt
előkészítésére -- brüsszeli pályázat -- a jelenlegi polgármesterektől
felhatalmazást kaptam. A program keretében a tókörnyéki állandó lakások,
nyaralók teljes hőszigetelésére kerülne sor. Ezt egészítené ki a helyben
gazdaságosan kiaknázható megújuló energiaforrások felhasználása.

*Takács János *(Pákozd, Fidesz-KDNP):**

Pákozdon jelentős mértékben kezdődtek el a fejlesztések. Ezek mértéke a
jóváhagyott pályázatok esetében 2,5 milliárd Ft-ot tesz ki. További két
jelentős fejlesztéshez adtunk le pályázati igényt, amelyek elbírálása
folyamatban van. Ez további fél milliárd Ft fejlesztést eredményeznek a
következő időszakban. Ezek összefogása, operatív lebonyolítása megfelelő
információkat, felkészültséget igényel.

*Füzesiné Kolonics Ilona *(Zichyújfalu - független jelölt, Fidesz
támogatással):**

Településünk Gárdonytól történő leválásakor, 1998-ban lettem
önkormányzati képviselő, majd 2002-ben választottak meg a település
polgármesterének. A különválás óta sok fejlesztést sikerült
megvalósítanunk, az iskola bővítését, az orvosi rendelőt, a fiók
gyógyszertár kialakítását. Önkormányzati tulajdonba került a kastély és
elkezdtük az úthálózat felújítását is. Még nagyon sok megoldásra váró
feladatunk van, ezért döntöttem úgy, hogy az önkormányzati választásokon
újra induljak. Szeretném folytatni az úthálózat felújítását, a kastély
területén a még Gárdony által közművesített telkek megosztását elérni.
Képviselői és polgármesteri munkám során is igyekeztem úgy dolgozni,
hogy kis településünkből igazi közösséget formáljak és remélem, hogy ez
az összefüggés az egész tó környékén is érződni fog.

*Ádám Anna Emma *(Velence, Fidesz-KDNP):**

Magyar-francia szakos tanári és marketing menedzser végzettséggel
rendelkezem, nyolc éve élek családommal, férjemmel és gyermekeimmel
Velencén, azóta figyelem, hogyan alakul ennek a kis városnak a sorsa.
Fontosnak gondolom az eddigi értékek megőrzését, de további fejlesztések
is szükségesek. A kistérség többi településével karöltve sokkal több
lehetőséget kaphatna Velence. Fontosnak tartom, az egész tó környékének
egységessé tételét, nem szeretném, ha ebből a környezetből Velence lógna
ki. A fiatalok itt tartása érdekében új munkahelyeket kell teremteni,
olyan emberi léptékű turisztikai beruházásokra van szükség, amelyek ide
vonzzák a turistákat, de a helyiek számára nyújtanak megélhetési
lehetőséget. Éppen ezért különösen fontosnak tartom a lakosság
véleményének meghallgatását és a helyi vállalkozók aktivizálását.

*Nagy Mária Ildikó *(Sukoró, Fidesz-KDNP):**

Sukoró ma egy izgalmas, lehetőségekkel teli hely. Szerencsére a falu
nincs eladósodva, megőrizte kellemes, nyugodt hangulatát, így ma is
kedvelt célpontja a nyaralót, vagy családi otthont keresőknek. A
munkahelyteremtéssel kapcsolatban úgy gondolom, hogy az önkormányzatnak
nem dolga, hogy vállalkozások helyett gazdasági tevékenységet végezzen,
de feladata, hogy a település céljait szolgáló vállalkozások működését
segítse. Sukorón munkahelyek épülhetnek professzionális sportok
idecsábítására, versenyek lebonyolítására is alkalmas, de alapvetően a
polgárok egészségmegőrzését szolgáló sportpályák létrehozására, a
szálláshelyek fejlesztésére, és környezetbarát, szolgáltatási
tevékenységet végző cégek megtelepedésére. Polgármesterré választásom
esetén azon kívánok dolgozni, hogy Sukoró a Velencei-tó gyöngyszeme
legyen, ahol békés és biztonságos vidéki környezetben élhetünk, ahol jól
szervezett közlekedés, karbantartott úthálózat, gondozott közterületek,
színvonalas közintézmények és értékes közösségi programok támogatják a
polgárok mindennapi életét.

12 éve élek családommal Sukorón. Két gyermeket nevelünk, akik már itt
születtek és itt élik békés óvodás és kisiskolás éveiket. Közgazdász
vagyok, jelenleg pályázati tanácsadással és közbeszerzési ügyekkel
foglalkozom.

*Eötvös Sándor* (Nadap, Fidesz-KDNP):

Eötvös Sándor 57 éves mérnök vagyok. Nadapra költözésemig Budapesten
éltem. Többféle felsőfokú műszaki képesítéssel és köztisztviselői
szakvizsgával rendelkezem. Mérnök- köztisztviselőként legutóbb az
Országos Mérésügyi Hivatal középvezetőjeként, emellett a Nemzeti
Akkreditáló Testület szakértőjeként dolgoztam. Jelenleg egyéni
vállalkozóként nemzetközi szintű oktatói képesítéssel Gárdonyban
szörfiskolát és sportszerkölcsönzőt üzemeltetek. Nős vagyok, négy
felnőtt gyermekünk 6 unokánkkal  már saját életüket élik. Feleségem,
Eötvös Gizella nyugdíjas mérnök és könyvelő, a nadapi nyugdíjasklub
vezetője.
Polgármesterként  Nadap belső infrastrukturájának megújításában, a
munkahelyteremtésben és a faluturizmus fejlesztésében látom a
felemelkedés lehetőségeit.

*Perjés András* (Kápolnásnyék, Fidesz-KDNP):

A kölcsönös érdekeken alapuló együttműködés kialakítására törekszem
minden területen. Partnerség egyénekkel, közösségekkel, helyi
vállalkozókkal, civil-szervezetekkel települési-, térségi-, megyei és
kormányzati szinten. A képviselő-testület munkáját a folyamatos és aktív
együttműködésre kell építeni és biztosítani kell a működés
átláthatóságát. Olyan nyílt működési formát kell kialakítani, amely
lehetővé teszi a lakosság állandó és érdemi tájékoztatását. Azon kell
dolgoznunk, hogy Kápolnásnyék -- hagyományainak megfelelően -- újra a
Velencei-tó környéki települések közül vezető legyen a kulturális -- és
szolgáltatói tevékenységekben egyaránt. Az a munka, amit képviselőként
elkezdtem sokak tetszését, támogatását elnyerte. Az elmúlt évtizedekben
tanárként, majd az elmúlt években már képviselőként megismerhettem
szinte az egész falu lakosságának gondját, baját, elképzelését, s a
vállalkozók mindennapi problémáit. Azzal a tudással, tapasztalattal,
szakértelemmel, amit megszereztem soha nem éltem vissza és igyekeztem
mindig a falu érdekeit szolgálni.